Google Adsense

tisdag 23 september 2008

LET'S SAVE HIPHOP!

Vill inleda med att citera en kommentar jag nylligen läste på youtube:
"You know hip-hop is dyin' when real MC's get get the respect they deserve..instead we got lollipops and songs bout money all over the sondwaves...lets save hip-hop people, lets bring that cool shit back by keepin' up the true MC's of today, like LUUUPEEE!"
(Denna kommentaren gjordes till Lupe Fiasco - Paris, Tokyo från hans album The Cool som släpptes den 18 december 2007. En skön låt enligt min mening.)
Fo Sure, btw God morgon! håller faktiskt med honom lite. The true hiphop is dyin'. Nu förtiden handlar hiphop bara om nakna brudar, feta bilar och den som har mest pengar. Men det är världen vi lever i idag så det ända man kan göra är att bidra med en förändring, right? Vill man ha den där äkta hiphopen ska man leta sig tillbaka till 80-90-talet, det var väl då den var som bäst, tycker jag. Men även dagens hiphop kan tilltala mig, men jag tycker de flesta låtar börjar likna varandra allt för mycket då de förekommer mycket med att de samplar från varandra, man kan hitta hur mycker som helst på youtube. Vad tycker du? Dör hiphop? Innan jag avslutar detta inlägg tänkte jag att denna låten skulle vara passande till just detta inlägget:


Feven - 10 Budord

2 kommentarer:

Sofia sa...

Hiphop är typ det enda jag lyssnar på och jag måste säga att jag tycker den har försämras lite med åren. Jag lyssnar fortfarande mest på äldre låtar. Tupac gärna, han är grunden enligt mig. Vore kul med lite ny svensk hiphop tkr jag :D

identity sa...

den där hade jag glömt bort ju :O
haha den är bra ;P