Google Adsense

fredag 19 september 2008

Metallica - Garage Inc.

Tänkte lyssna på "And Justice For All.." men hittade inte den underbara skivan och jag kände ju för Metallica så jag satte istället på skivan "Garage Inc." Minns att jag köpte skivan för nästan 10 år sedan och då hade en del favoriter på skivan. Och visst, efter en stunds lyssnande märkte jag att till min förvåning, jag hade fortfarande samma favoriter. Tycker att jag ofta ändrar uppfattning ang vissa låtar ju mer man lyssnat på dem.

Håll till godo. HÄR ÄR 3 SKÖNA!!

Mercyful Fate
Am I Evil?
Blitzkrieg

Ni som kan Metallica vet ju att hela skivan är coverlåtar och även dessa tre.. Visserligen är Mercyful Fate en lång låt där det ingår fler låtar. Men alla är från just Mercyful Fate.
Am I Evil är en låt från skivan Lightnings To The Nations som släpptes 1980 av Diamond Head.
Blitzkrieg släpptes som en B-sida på Buried Alive 1981 av Blitzkrieg.

2 kommentarer:

Anders, Film- och Musikbloggen! sa...

Metallica!! Och btw så är deras nya skiva kanonbra!

Maja Joy sa...

Tjabba! Det var en trevlig sida du har! Jag älskar musik!