Google Adsense

måndag 15 september 2008

Zone Breaker

Det är Niclas Assarsson som kallar sig för Zone Breaker. Niclas är 24 år och bor i Borås där han lägger ner så mycket tid som möjligt med musiken. Om det inte blir någon nyproduktion så kommer han på nya idéer eller nya sätt att jobba på. Han har även igång projektet Amboza som i mina öron är mer välbekant då jag har hört några låtar med detta namn. Här har han en ny sångerska som ska visa vad hon går för vilket kommer att bli spännande.

Niclas har jobbat med musiken sedan 2005 men mer seriöst från sommaren 2007. Just nu jobbar han med några nya låtar med både Zone Breaker och Amboza. 2 låtar med Amboza är på gång och 1 låt med Zone Breaker som är klar men inte släppt.

Han har inget skivkontrakt men gjort några remixer för skivbolag. Har haft lite dåligt med spelningar det senaste men hade några spelningar 2007 med förra sångaren i Amboza. Han gjorde också en spelning med Interphace i Linköping.

Jag gillar låtarna med Zone Breaker som har ett skönt sound och sådan klubbmusik jag gillar. Här hittar ni smakprov på Crazy Moves som är den senaste låten. Här är även några andra låtar med Zone Breaker.

Med Amboza har jag hört mer låtar och där är det låtar som; Tjejen Alla Vill Ha, Jag Heter Kalle, Mitt Hjärta Slår För Dig, som jag hört och diggar.

Länkar:

Zone Breaker

Amboza


Inga kommentarer: