Google Adsense

lördag 18 oktober 2008

Dansbandskampen

Äntligen har Sveriges bästa dansbands tävling dragit igång. Säsongens första program sändes ikväll kl: 20:00 i SVT 1.

Denna gång har SVT fått till det, detta är ett lysande tävlingsprogram för alla som gillar dansband. Där är inte bara nya moderna låtar som "Kom hem" med Barbados eller "I love Europe" med Christer Sjögren utan även dem gamla klassiska, så som "Leende guldbruna ögon" med Vikingarna, "Gråt inga tårar" med Thorleifs o.s.v.
Det är en salig blandning av både gamla och moderna dansbands låtar.

Kvällens dansband var väll sisådär enligt mig, det var vissa av banden som hade de där lilla extra, men det var också vissa som inte stämde alls. Mina personliga favortier var "Scotts" och "Kalas", jag tyckte att dem två hade sin lilla charm o inlevelse när dem sjöng.

Kvällens flopp tyckte jag var "Kändiz orkester", där var liksom ingen riktig kärlek när dem sjöng, tyvärr. Och rösten stämde inte alls till deras enda låt, det var lite synd.
Annars i allmänhet tycker jag att kvällen var lyckad.

Ställningen står i nuläget till såhär
Vidare i tävlingen är:
Deltävling 1:

Scotts
Bengt Hennings
Ej vidare i tävlinge är:
Deltävling 1:
Kalas
Kändiz Orkester
Dollies

Inga kommentarer: