Google Adsense

tisdag 21 oktober 2008

VEM ÄR HAN? - DE NYA FRAMTIDSHOPPET INOM SVENSK HIPHOP?


J-Son - Lookie Lookie

J-Son är en 23-årig kille från Göteborg som började spinna artistdrömmar i samma veva som han lärde sig att gå. Som 5-åring var drömmarna redan utstakade men hans mors hårda liv i hemlandet Brasilien har också lärt honom att inget kommer gratis; 'Om man vill ha något så får man ta för sig' berättar J-Son i en exklusiv intervju på Finest.

Namn: J-Son
Ålder: 23
Bor: Göteborg
Aktuell: Har releasefest på Imperiet i Stockholm den 26 juli, 1 augusti på Respekt i Göteborg och i Malmö på nattklubben Buddha den 8 augusti. Hans låt lookie-lookie spelas nu på P3 och han spås en grym framtid som artist.

Vem är J-son?
En kille som bor i Göteborg som har hållit på med musik sedan jag var 14 år. En glad, öppen och energifull snubbe. Många kanske tror att jag är en stenhård, underground hiphopsnubbe, men jag är mer en entertainer, jag sträcker mig längre än bara till 'rap on the mike'.

Varför är musiken så viktig för dig?
Jag älskar melodier, det är melodierna jag fastnar för. Om jag hör en bra låt får jag en skön känsla. Jag vill också ge andra den känslan. Kanske kan du trösta dig själv med musik, kanske kan du bli hård eller glad av att lyssna, det påverkar dig i olika riktningar. Det är medicin för själen och berör. Jag vill kunna röra vid människor med musiken.

Är han de nya framtishoppet inom svensk Hiphop eller är han bara en kopia av Lazee? Vad tycker du?

2 kommentarer:

Kasse sa...

Lazee är kass men J-Son är mycket bra.. Gillar låten och tycker faktiskt inte att den är särskilt lik Lazee även om den har vissa likheter. Det dåliga i Lazee är inte med här helt enkelt..

Så JA ett stort framtidshopp inom svensk hiphop!!

J2 sa...

Svar till Kasse:
Kul att du gilla den :)
Det är väl som du säger, han är en bättre version av Lazee om man nu kan säga så.. men du förstår vad jag menar. Men, det finns en viss likheten i hans sound... I dont know jag fick bara en känsla av att jag hört de förut.
MEN bara för de så är han ju inte dålig! Låten är ju faktist nice :)
ha de super!