Google Adsense

tisdag 4 november 2008

Lordi Deadache

2006 fick monsterrock bandet Lordi sitt stora genombrott när dem vann eurovision schlager festivalen och den 29 oktober kom deras nya skiva Deadache. Skivan är deras femte skiva som dem släpper.

2002 - Get heavy
2004 - The monsterican dream
2005- The monster show(samling skiva) 2006 - The arockalypse
2008 - Deadache

Innan skivan släpptes släpptes singlen Bite It Like A Bulldog, den är enligt mitt tycke helt ok .På alla nya bilder som har med nya skivan att göra har Lordi nya masker (Vilket jag gillar till viss del mr Lordi ser ut som jultomten med svart skägg typ) omslaget är designat av sångaren mr Lordi som också har skrivit samtliga låtar på skivan. Skivan fick en geting av expressen och jag har till min besvikelse inte hittat en ända positiv recension Men jag ska kanske köpa skivan och då kanske där kommer en positiv recension från mitt håll. Låtlistan ser ut så här:
1. SGC IV


2. Girls go chopping


3. Bite it like a bulldog


4. Monsters keep me company


5. Man skin boot


6. Dr Sin is in


7. The ghosts of Heceta head


8. Evilyn


9. The rebirth of the countess


10. Raise hell in heaven


11. Deadache


12. The devil hides behind her smile


13. Missing Miss Charlene

Jag tycker det är väldigt tråkigt att se att låten Beast Lose In Paradise inte e med, den har bara varit med i Lordi skräck film Dark Floors. Och den låten är väldigt bra.





Inga kommentarer: