Google Adsense

söndag 2 november 2008

the_royal_lemming om hårdrock

Haj!

Jag kallar mig för the_royal_lemming och är väldigt intresserad av hårdrock och heavy metal. och jag är den nya skribenten här på musiktoppen och tänkte inrikta mig på att skriva om hårdrock och heavy metal. Nog om mig och till de jag hade tänkt skriva om.


Hårdrock är en musikstil som uppkom tror man under 1960 talet när band som Jimmy Hendrix och Roling Stones spelade mer högljutt och med mer gitarrer än vad man tidigare hade gjort. Hårdrock var under många år ett samlings namn för all hårda och tunga elgitarr dominerad rockmusik. Men i början av 1970 talet började vissa band säga att dom spelade heayy metal och efter det har dom olika metal avdelningarna bara blivit fler och fler t.ex. Black metal, Death metal osv. Hårdrock och Heavy metal skiljer sig inte så mycket från varandra dom är båda upp byggda av snabba riff och och mycket disst vissa hävdar att de e samma sak.

Några kända hårdrocks band är:


AC/DC, Aerosmith, Alice Cooper Black Sabbath, Bon Jovi, Deep Purple, Def Leppard, Dio, Edguy Europe, Guns N' Roses, HammerFall, Hardcore Superstar, Helloween, HIM, In Flames, Iron Maiden, Judas Priest, KISS, Korn, Led Zeppelin, Marilyn Manson, Megadeth, Metallica, Motörhead, Mötley Crüe, Nightwish, Ozzy Osbourne, Pantera, Queens of the Stone Age, Rammstein, Saxon, Scorpions, Slade, Slayer, Slipknot, Soilwork Sweet, The Poodles, Thin Lizzy, Twisted Sister, Uriah Heep, Vader, Van Halen, Velvet Revolver, Venom, W.A.S.P., Whitesnake & The Who.

Hammerfalls sångare Joacim Cans har sagt att han tycker att hårdrock är den fulländade musikstilen för att den har något för alla och de håller jag med om.


Keep on rocking \m/ the_royal_lemming

Inga kommentarer: