Google Adsense

måndag 8 juni 2009

deezer spotify och last fm

haj
tänkte tipsa om lite trevliga musik sajter där man istället för att läsa om musik(som här) kan lyssna.









Vi börjar med last.fm

Last.fm är en sajt som vissar statistik på musik som du lyssnar på och sen tipsar dig om liknande band och om personer som lyssnar på samma musik som dig och detta gör dom genom så kallad skrambling som är ett program som lässer all info i din musik spelare(tex itunes) och genom det kan man tex få ut listor som denna:








som då vissar mina mäst spelade låtar(jag reggade mig i går därför e låtarn abar aspelade runt två ggr)

bra och rolig sajt som även tipsar om konserter och om man betallar kan man lyssna på musik där också men vem vill betala














spotify


ett av världs undren enligt mig. Sjukt mycket musik som man kan lyssna på. kräver att man betalar el att man har fått en invite från någon som har betalat vilket det kan var svårt att få tag i men om man inte får tag i det finns det ett alternativ som heter deezer








Deezer

sämst men har snyggast logga är som spotify fast sämre och grattis och franskt pissig kvalitet och konstigt utbud är minusen och plusen är att det är billigt jag rekomenderar spotify mer

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde ha med MySpace! Hittade just ett gött band där som du borde kolla upp! Nouvelle Vague heter dom, och dom har precis släppt nytt.

http://www.myspace.com/nouvellevague

Ha det gött!
/Sarah

Anonym sa...

Gå in och lyssna på mitt band! Ett live klipp från Västerås konserthus, kommentera om ni tycker det är bra!


http://www.youtube.com/watch?v=cTzHkHSFfGA

indiemusik.se sa...

Bra tips / indiemusik.se